• afb-header-4.jpg title=

Wereldspel

Bij de intake van kinderen maakt Leerprikkels vaak gebruik van het wereldspel.
Het wereldspel is een non-verbaal onderzoeksinstrument. Dit betekent dat het kind niets hoeft te zeggen. Zeer effectief voor kinderen die niet talig zijn (bijvoorbeeld beelddenkers, dyslectische kinderen, allochtone kinderen of kinderen met faalangst). Het wereldspel bestaat uit verschillende soorten materialen, waarmee een dorp wordt gebouwd.

WereldspelBij het bouwen van het dorp laten kinderen zien hoe ze hun wereld verkennen, organiseren, integreren en tot uitdrukking brengen. Uit de manier van bouwen en van vormgeven, kan Leerprikkels signaleren of er sprake is van beelddenken.

Ook geeft het wereldspel een idee over de cognitieve en de sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind. Het is een preventief en oriënterend onderzoeksinstrument dat helpt bij het opstellen van een handelingsplan voor een kind.

Klik hier voor een artikel over het Wereldspel.

Film

Ontdek je talent!

Rose Zonneveld  Leerprikkels op Twitter