Met veel plezier heb ik 12,5 jaar gewerkt aan Leerprikkels. Vanwege ontwikkelingen op studie- en werkgebied komt de mogelijkheid om je aan te melden of in te schrijven per direct te vervallen. Meer informatie volgt in 2024!

  • afb-header-1.jpg title=

Meld je nu aan!


12+ dag  op verzoek 

van 09:30 tot 15:30!

Reacties van ouders

26 juni 2023

Dat wat er gebeurd is, zit me niet meer dwars. Ik kan weer rust ervaren in mijn hoofd. Die oefeningen helpen echt! Het lukt me nu niet eens meer om me verdrietig te voelen als ik er aan denk. Het voelt nu gelijk heel licht. 

 

03 april 2023
In de vier maanden dat mijn zoon (14 jaar) zich wilde laten helpen door Rose met behulp van IEMT heb ik hem zien veranderen van twijfelend en teruggetrokken naar een jongen die veel meer zijn plek inneemt. Hij was onzeker in het contact met anderen zoals klasgenoten en docenten en werd hierin snel emotioneel wat hij zelf heel vervelend vond. Het vervelende gevoel van naar school gaan en hopen dat er niets vervelends gebeurd is er niet meer. Nu vertelt hij vertelt meer uit zichzelf en zoekt ons als ouders meer op voor knuffels en gezelligheid. Hij denkt minder negatief over zichzelf en kan dingen makkelijker van zich afzetten. Hij is energieker en wil veel meer dingen uitproberen zoals klus- en knutselprojectjes. 
 
Mijn zoon zegt hierover: Ik trek me niet meer zoveel aan wat mensen van me denken: ik denk dan 'boeie'. Ja gewoon Rose is gewoon heel aardig. 
05 december 2022

Review!

Tijdens een gezellige avond met vrienden spraken we over onze kinderen en hoe het met ze ging. Al snel ging het gesprek over de strubbelingen op school en de groeiende tegenzin voor het huiswerk. Wij wilden onze zoon een schooltijd bezorgen, waar hij later op terug zou kijken met een goed gevoel. We kregen de tip om te informeren bij Leerprikkels. 

We hadden direct een goede klik met Rose, waardoor er veel besproken kon worden. Ook bleek hij onderliggend last te hebben van diverse angsten. Dan wel zelf verkregen of overgenomen van anderen. Tijdens de intake en de eerste observeringen van Rose werd de aandacht dan ook terecht verlegd naar het angst gedeelte. Dit kon Rose perfect behandelen door middel van IEMT. Heel apart en in vond het ook emotioneel om mee te maken, omdat je kon zien en voelen dat hij de opgedane angsten los kon laten. Onze zoon reageerde hier zo goed op. Ik ben heel blij dat we hem om deze manier hebben kunnen ondersteunen. Ik kan nu ook zonder Rose beter opmerken wanneer het minder gaat met onze zoon op diverse vlakken en hoe ik hem hier weer op een positieve manier op de juiste weg kan begeleiden!

30 november 2022

Yorrick heeft bij jou vooral een hoop zelfvertrouwen gekregen in iets waarvan hij niet wist dat het erin zat.

Met een stuk 1:1 begeleiding was er snel resulaat.

Afstemming met de leerkrachten was bijzonder prettig.

Dank voor alle begeleiding.

 

Groet,

Rosemary

05 september 2022

 

Door IEMT heb ik de ervaringen uit het verleden een plaats buiten mijzelf gegeven. Dit maakt dat ik, wanneer er iets onververwachts gebeurd, niet meer een benauwd gevoel heb. Daardoor kan een ik situatie makkelijker overzien en naar een oplossing zoeken. Ik blijf niet in het probleem hangen. Dat maakt dat ook naar mijn omgeving minder heftig reageer.

Rose heeft een openhouding, is enthousiast en geen enkele vraag is raar. Ik voelde mij direct op mijn gemak.

Rose, bedankt voor de mooie stappen die ik heb kunnen zetten!

 

28 juni 2022

 

Lieve Rose,

Je hebt onze zoon 5x gezien en wat een mooie sprongen heeft hij gemaakt! 

Hij zit zo lekker in zijn vel; wat terug te zien is in zijn school resultaten. 

Al lang niet meer gehoord dan hij niks meer kan. Super trots! Onwijs bedankt voor jou begeleiding!

07 april 2022
 
Wat heeft Bodine er aan gehad? Ze weet nu dat ze alles wel kan. Dat het alleen een andere manier van leren kan zijn wat ze nodig heeft. En dat noemt ze zelf zelfvertrouwen. Soms was het ook even terug naar de basis, voor het leren nog… Je doet dus veel meer dan leren leren. Het is de voorwaarde voor leren stevig neerzetten. 
 
Bedankt! 
 
 
03 maart 2022

Wat heeft Rose voor ons betekend?

Onze dochter stond boos en vol verontwaardiging in deze wereld. Ze snapte niet waarom zoveel dingen niet lukte. Haar relaties met andere kinderen. Maar ook haar relatie met ons. Ook snapte ze maar niet waarom de ander gewoon niet deed wat ze wilde. Hoe kon die ander dat nou niet begrijpen? Onze dochter was zoals een tekening die je alleen kan vormen door van 1 naar 2 enzo verder te gaan. Haar lijntjes waren niet in volgorde. Maar in chaos. Van 1 naar 15 en dan weer naar nummer 4. Rose heeft onze dochter rust in haar chaos gebracht. Ze heeft haar de handvatten te geven om te corrigeren wat niet in volgorde zat. 

Alles is daardoor verbeterd. Ze is gelukkig, ze lacht veel en staat met beide benen op de grond om haar energie ook los te kunnen laten. In plaats van alles in haar lijf op te slaan. Haar relaties, haar omgang met anderen maar vooral haar relatie met haar eigen ik is verbeterd. Wij raden elke ouder aan om naar Rose te gaan wanneer hun kind in chaos verkeerd. Rose is degene die ervoor zorgt dat alles in rust komt. 

Heel veel liefs,

Charisa en Kenny Kolk

16 december 2021

Rose bedankt voor je lessen en praktische oefeningen. Het heeft ons weer met ons kind verbonden.

Thuis is er veel meer rust en minder boosheid. Prachtig om te zien hoe onze dochter nu weer kan stralen en ruimte heeft om te leren.

Zelfs familieleden, buren en op school zien een ander meisje. Ze is weer meer zichzelf. 

07 juni 2021

Beste juf Rose,

We willen je bedanken voor de ondersteuning en de zorg voor onze dochter Anna op het gebied van rekenen.

We horen en zien dat Anna meer vertrouwen in zichzelf heeft.

Sinds ze les heeft gehad van jou merken we dat ze een mooie ontwikkeling doormaakt wat betreft vertrouwen in zichzelf en in het rekenen.

Anna gaat een mooie start maken op de middelbare school!

Groetjes van Joost, Esther en Anna.

17 mei 2021
Tim en ik willen je heel erg bedanken dat je Tim hebt laten inzien dat hij de moeite waard is en er mag zijn. Zijn zelfvertrouwen is gegroeid en zijn hoofdpijn klachten zijn zo goed als weg. En zijn vermoeidheid is veel minder. Hij ging vaak moe en niet lekker in zijn vel naar jou toe en ging vervolgens met veel meer energie en opgewekt weer naar huis. Je kijkt echt naar wat het kind nodig hebt en laat ze dat ook zelf ontdekken. Heel erg bedankt hiervoor.
Groeten Wendy
10 maart 2021

Bij start van de begeleiding wisten we dat T. na onderzoek door psychologe een grote verbaal-performaal kloof had. Dit hebben wel meer kinderen maar wij wisten niet wat dat was. Echter het verbale stuk zat ruim boven het gemiddelde en het performale iets boven gemiddeld. Voor ons was dit al wel een verklaring voor zijn verschillende schoolresultaten. 

Ook op school konden ze niet echt goed rijmen, waarom T. heel goed dingen kon vertellen en ook heel veel wist op allerlei vlak maar bij rekenen en spelling soms na 5 minuten uitleg van de juf al was afgedwaald. Ze dachten vooral aan concentratie problemen etc.

Ook was het voor leerkrachten opvallend dat wanneer hij na de uitleg mocht gaan beginnen, hij niet wist hoe dan. Toch liep hij ergens wel voldoende in de pas en maakt hij een redelijk ontwikkeling mee, dus leerkrachten hadden het idee dat het allemaal wel los zou lopen. (Er zijn natuurlijk kinderen die meer afwijken van de norm)

Op school hebben we meerdere gesprekken gevoerd met de leerkrachten. In samenwerking met de leerkracht zoveel mogelijk steeds volgens een stappen plan gewerkt. T. moest dit zelf initiëren en dat vond hij lastig. Ook in zijn klas was er van alles gaande op dat moment. T. hield niet van voetballen en wilde juist tikspelletjes doen op het schoolplein of verstoppen of rollen en rennen. In de klas had hij dan ook maar aansluiting met een paar kinderen. Na school had hij wel altijd vriendjes mee en dan ging het heel goed.

Hij gaf vaak aan zich onzeker of anders te voelen maar voelde zich niet geplaagd (gelukkig).

We hebben toen bij de psychologe een aantal sessies gedaan en dit was vooral gericht op allerlei cognitieve vaardigheden, het steeds weer doen van stappen volgens een plan. Na 10 keer was T. er helemaal klaar mee. Hij wilde bewegen en niet nadenken.

In overleg met de psychologe zijn we toen gestopt.

Toch wilde wij als ouders T. zo goed mogelijk door de basisschool helpen, vooral omdat hij nog zo open stond. En toen zijn we bij Leerprikkels gekomen.

Rose wilde direct van alles weten van voor de geboorte tot nu. Er werd al bij de eerste keren veel meer gekeken en gevoeld hoe T. ook lichamelijk en mentaal omging met allerlei prikkels uit de omgeving en vooral ook wat hij wel kon van nature.

Iedere sessie werd er eerst besproken welk thema aangepakt zou worden. Dit waren aanvankelijk allerlei thema’s over je sterk voelen, er mogen zijn, voor jezelf opkomen etc. Ook het nachtelijk plassen is gestopt na het integreren van de chakra’s.

Omdat Rose ook leerkracht is geweest (of eigenlijk nog is natuurlijk) kon zij heel makkelijk schakelen tussen wat er op school werd onderwezen en wat T. liet zien. Maar steeds gaf zij T. het overzicht op een hele speelse manier met als doel lichaam, geest en gevoel aan elkaar koppelen. Alles beter integreren in je lichaam en dan kan je hoofd ook beter ordenen en dingen overzien.

 T. zit nu eind groep 8 en voelt zich zelf verzekerd over hoe hij in het leven staat. Is bekrachtigd in het feit dat hij mag zijn wie hij is en dat anderen daar heel veel van kunnen leren (inclusief zijn ouders!). 

Wanneer ik hem vraag: “ T. wat is er nu anders sinds het begin dat je bij Rose was?”, dan zegt hij: ”Focus, ik kan me beter focussen op alles. En ik ben rustiger geworden van binnen”

 

Rose we zijn je heel dankbaar voor het mooie traject. Wij als ouders hebben ook het gevoel dat hij klaar is om door te gaan.

We merken dat hij lekker in zijn vel zit en voldoende zelfverzekerd is om de stap naar het middelbaar onderwijs te maken.

Wel hopen we dat hij daar meer gelijkgestemden vindt.

 

Nogmaals dank

Jack en Chantal

19 februari 2021

Niet te geloven dat het nu toch gelukt is. We hebben het vanaf het begin al geroepen. Er zit meer in dan er uit komt! Jij wist bij S. op de juiste knoppen te drukken. Zo fijn dat wij samen met de oefeningen en tips hebben bereikt, dat S. nu toch naar zijn gewenste VO school kan. We willen je bedankten voor je oprechte betrokkenheid en deskundig advies,

17 december 2020
Fijn dat je onze dochter lol in het leren hebt gegeven en dat is een gift die ze nog lang met zich mee zal dragen.
15 oktober 2020
Ook ik wist niet wat we konden verwachten, had goede verhalen gehoord en wilde alles proberen om mijn zoontje te helpen. Al na een paar keer zag je Tygo met sprongen vooruit gaan. Je moet natuurlijk wel ook zelf thuis aan de slag. Ik kan het iedereen aanraden om naar Rose te gaan, mocht je zoon of dochter ergens tegenaan lopen. Ik had gewild dat ik het al veel eerder had gedaan! Rose nogmaals bedankt en wie weet tot ziens!
 
Groetjes Carla
15 september 2020

Hoi Rose,

Bart heeft bij jou inzichten en vooral vertrouwen gekregen in zijn kunnen. In hoofd en lijf tools om met hobbels en bobbels om te gaan. Zijn hoofd/ lijf beter leren kennen. Verbindingen gemaakt en gevonden. 

Hij vond het altijd fijn. Nogmaals dank.

Groetjes Bart en Tamara

 

 

17 juni 2020

Vanaf het eerste telefonische gesprek tot 1,5 jaar later hebben wij de betrokkenheid gevoeld, de in leving en het meedenken. Jouw kracht is om dicht bij de kracht van het kind te staan. Altijd is er gewerkt aan de doelen of verder doelen bijgesteld en nog mooier (vind ik) ingaan op wat er op dat moment speelt of nodig is. Aansluiten op de behoefte.

Ook stond je open voor school die bepaalde doelen inbracht. Zelfs school is het gelukt om jouw aanpak in te zetten in de klas (kleurmethode!). Je hebt een zeer breed scala van expertise (didactisch/reflexen/sociaal- emotioneel/beelddenken). Ik zeg het graag voort.

Evy heb je de juiste voeding kunnen geven in haar hele ontwikkeling. Wij als ouders konder verder met wat jij had aangeraakt.

Michael en Ylene Hulst.

 

05 juni 2020

Beste Rose,

Dank je wel voor je hulp. Ik zie nu dat Linus meer zelfvertrouwen heeft gerkregen, bij het zoeken naar manieren om leervragen op zijn manier aan te pakken.

Groetjes Anne-Marie 

11 februari 2020
"Rose weet met haar enthousiasme en positivisme contact te maken met je kind. Zij ziet geen probleem dat opgelost moet worden maar een mens met een verleden, een heden en een toekomst. Via het verleden legt ze verbanden naar het heden en schetst ze een plaatje van de toekomst. Dit proces gaat zo luchtig en plezierig dat je telkens weer met een goed gevoel de praktijk verlaat. Spelenderwijs krijg je inzicht in de werking van je lijf, je ik fabriek zoals Rose dat noemt. Door je ik fabriek te leren begrijpen leer je naar jezelf te kijken waardoor je beter om leert gaan met voor jou moeilijke situaties. Met behulp van eenvoudige oefeningen en inzichten veranderen moeilijkheden in mogelijkheden, beren op de weg in knuffels, faalangst in vertrouwen. Vertrouwen in jezelf en in je kunnen. Hoe mooi is dat!"
 
Hartelijke groeten,
J en M
22 januari 2020

L. vindt het weer leuk op school. Bedankt voor je duidelijke uitleg. Fijn dat je uitlegt waarom je iets doet. Prettig dat je inspeelt op de behoeftes van het kind en niet de schoolse vaardigheden bepalend laat zijn. Tip: Af en toe wil je te veel of te snel in een les, dus dat is een les voor jou ;-)

Je opdrachten zijn lekker praktisch en de manier waarop jij spelenderwijs werkt, zorgt ervoor dat mijn kind makkelijker iets onthoudt.

Voor nu bedankt Rose. We weten je te vinden.

 

04 november 2019

Onze dochter heeft in een half jaar zoveel stappen gemaakt. Ze is niet meer dat stille, teruggetrokken meisje. Ze komt voor zichzelf op in de klas en daarbuiten. Ze neem initiatief en vertelt nu dingen zonder dat we er naar vragen. Haar angsten zijn verdwenen. Ze voelt zich nu veilig. Ze slaapt beter en langer waardoor er overdag meer energie over is. Ze komt er zelf steeds meer achter welke talenten al in haar zitten. Wat fijn dat je haar zo hebt laten groeien Rose. Bedankt M.en S.

09 juli 2019

Lieve Rose,

Het is zo fijn dat je Alec hebt leren los te laten wat hij nog niet kan, dat het helemaal ok is als je iets moeilijk vindt, maar vooral te leren vertrouwen op zijn eigen talenten en wat hij wel kan!

Met jouw hulp is er zoveel meer rust in zijn hoofd. Jouw begeleiding heeft precies opgeleverd wat we Alec graag wilden geven.

Dank je wel. Liefs Edwin, Machteld en vooral Alec

06 mei 2019
Wat heeft Leerprikkels opgeleverd:
Leuke tips om spelenderwijs aan de slag te kunnen met rekenen. Onze dochter ging elke week met heel veel plezier naar Leerprikkels. Een op een aandacht was heel goed voor haar motivatie en zelfvertrouwen.
23 april 2019

Je hebt Simon op een voor hem begrijpelijke manier duidelijk gemaakt dat hij soms te veel onrust ervaart en dat dit hem op dat moment dwarszit.  

M.b.v. de nodige oefeningen die jij hebt aangereikt, voelt Simon zich weer een stuk rustiger in zijn hoofd. Voor hem betekent dat dat hij ’s avonds beter in slaap kan komen en ’s nachts beter doorslaapt. Ook als er overdag iets tegenzit helpt het hem geregeld om rustiger te blijven en niet direct boos te worden.

Als ouders (en broer) ervaren wij, nu wij Simon kunnen helpen met zijn onrust, dat dit een stuk extra rust in het gezin met zich mee brengt. 

09 april 2019

Het resultaat dankzij de oefeningen tot nu toe? Het is leuk om te doen, ze heeft er plezier in. Zelf is ze ontspannen en minder vaak geblokkeerd. Ze slaapt beter ( komt niet meer steeds uit haar bed) en heeft daardoor ook meer energie. Haar zelfvertrouwen geeft ze nu zelf een 9,5!!

07 maart 2019

Gedurende het schooljaar groep 3 ging zijn kopje verder hangen en bleef de capuchon steevast op. Vooral geen oogcontact maken met de juf en andere volwassenen. Starend naar de grond stapte hij dan stilletjes zijn klaslokaal binnen.  Kay had heel veel last van omgeving prikkels (geluiden klas, naadjes van zijn spijkerbroek) en ook van inwendige prikkels.  Ook dacht hij negatief over zichzelf, en zei vaak tegen zichzelf ‘ik kan het niet en zal het toch nooit kunnen’. Om te voorkomen dat hij fouten maakte, wilde hij liever geen weektaken of toetsen doen.

Om zijn prikkelverwerking, concentratie en zelfvertrouwen te verbeteren hebben wij Leerprikkels in de arm genomen. In de sessies met Rose deed Kay oefeningen. Deze oefeningen varieerden van met allebei de handen een balletje stuiteren tot massage. Om de veranderingen blijvend te laten zijn doen we dagelijks ook de oefeningen. Gaandeweg zagen we Kay groeien. Kay omschreef het zelf dat hij van een nietige mier naar een grote stoere olifant was gegroeid.

Hij staat stevig in zijn schoenen en gaat weer met plezier naar school. Hij weet heel goed zijn grenzen aan te geven en zijn gevoelens te uiten. Kay weet en voelt dat hij ook een mooi mens is. Nieuwe dingen, of in de aandacht staan blijven spannend, maar hij durft tegenwoordig wel de uitdaging aan te gaan. Waar eerst lezen en schrijven als vervelend werd gezien, doet hij nu met plezier. Hij ging laatst in de klas rustig lezen in zijn stripboekje terwijl een wervelwind aan klasgenootjes om hem heen raaste. Zijn sociale karakter komt vandaag de dag goed uit de verf. Hij neemt graag de tijd om met iemand een praatje te maken, of het nou een volwassene is of een kind. 

20 november 2018
Een warm onthaal bij binnenkomst. We zijn direct op ons gemak. Dochterlief krijgt de tafels maar niet onder de knie, dus vandaar dat we bij Rose terecht zijn gekomen. We merkten al vanaf de eerste keer vooruitgang en kregen leuke thuisoefeningen mee. Inmiddels zitten de tafels er goed in en gaat het daardoor op school veel beter! Super tevreden en mochten we nog ergens “tegen aan” lopen, gaan we zeker weer naar Rose!
 
06 juli 2018

Lieve Rose,

Bedankt voor al die fantastische dingen die je gedaan hebt, waardoor E zo enorm gegroeid is. Nu bijna vakantie en dan lekker genieten.

We wachten eerst even af hoe het nu gaat in groep 7. We zijn super blij met je !!

Groeten van R, M en E

31 januari 2018

Wij zijn erg blij met de hulp voor onze dochter. Zowel de juffen als wij vinden het erg fijn dat je in staat bent om elke keer als je op school komt echt weer iets toe te voegen. Fijn dat je in de 1 op 1 aanpak de details op scherp stelt. Heerlijk die praktische input!

30 augustus 2017

Hoi Rose,

Wij geven je graag onze feedback!

Wat voor ons het meest waardevol is, is dat wij nu kijken naar een dochter die weer lekker in haar vel zit.

We kunnen natuurlijk niet helemaal inschatten welke ontwikkeling toe te schrijven is aan de reflexintegratie en wat aan de ondersteuning van haar visueel denken. We zien wel dat T veel meer rust heeft (ook, of misschien wel juist, in haar hoofd), meer zelfvertrouwen, meer concentratie, maar er ook minder zwaar aan tilt dat er dingen zijn die ze moeilijk vindt of waar ze niet te beste in is. Het is nu meer ok om iets moeilijk te vinden of niet de beste te zijn. Ze durft veel meer te vertrouwen op haar eigen kwaliteiten en laat zich minder uit het veld slaan als iets niet zo goed lukt of als ze iets niet zo goed kan.

Wat betreft haar ‘struggles’ op school, hoewel het allemaal nog niet geautomatiseerd is, merken we dat ze opgelucht is dat ze haar manier van denken niet meer hoeft te onderdrukken, maar kan gebruiken. Natuurlijk heeft dat nog oefening nodig, maar ze zegt zelf dat het haar zeker helpt (“kun je het zien, teken het!”).

Je zult begrijpen dat jouw begeleiding absoluut een verschil heeft gemaakt! Wij wisten allang welke kwaliteiten T heeft, ze moest alleen leren ze zelf ook te zien en er weer in gaan geloven. De combinatie reflexintegratie en ondersteuning van haar visueel denken was subliem. T vond het zelf heel fijn dat de begeleiding door de week kon plaatsenvinden en dat het ook niet elke week was. Daardoor was de belasting precies goed. Daarnaast zegt ze dat het bij jou ‘leuk leren’ is.  

Ik het geprobeerd het kort en bonding te houden (daarom duurde het even voor het antwoord kwam ), maar het mag duidelijk zijn dat wij zonder jouw begeleiding niet op dit moment op dit punt waren uitgekomen. 

Bedankt!

27 juni 2017

Bedankt voor de hulp op maat! Je kunt het kind leidend laten zijn en je 'therapie' aanpassen naar haar behoeften.

Eline voelde zich ook erg veilig bij je, ze durfde te zeggen wat ze moeilijk vond en ze durfde fouten te maken. Super!

Groeten,

Chantal la Rooy

16 maart 2017

Jouw begeleiding vond ik heel goed. Je geeft verhelderende inzichten en denkt fijn mee voor praktische tips. Er is duidelijk minder angst en minder ontspanning in L haar lijf te bespeuren. Haar zelfvertrouwen is gegroeid en ze durft nu zelfs alleen nieuwe dingen aan te gaan!! De tafels gaan soepeleren, maar we zijn ons ervan bewust dat we dit moeten blijven herhalen.

14 februari 2017

Rose jij bent duidelijk en gestructureerd bezig geweest met Y. Dit was wat hij nodig had. Bedankt voor de praktische tips en input van jouw kant. Hij schrijft duidelijk netter, hij spelt bij dictee meer woorden goed en is vlotter gaan lezen.

Bedankt!

27 januari 2017
Wij hebben in de afgelopen tijd gemerkt dat Dim zich beter kan focussen. Hij heeft ook minder boze aanvallen. En als Dim boos wordt is hij sneller weer omgeschakeld.
Over het algemeen hebben wij gewoon het gevoel dat Dim beter in zijn fel zit. Het onrustig wiebelen zal altijd wel blijven.... Dat gaat met ups en downs.
Wij vinden het heel prettig werken met jou. En zijn erg tevreden. Je bent streng maar rechtvaardig had ook een goede band met Dim. Je bent erg betrokken. 
Kortom wij zijn erg blij met het traject wat je met Dim afgelegd hebt.
Dim zal altijd wel druk blijven maar jij hebt wel een bepaalde rust in zijn hoofd gebracht. En hem inzicht gegeven op zijn eigen functioneren. Heel bijzonder.
 
Thanks Evert , Dim en Nanda
21 december 2016

Wat heeft mijn dochter veel gehad aan de LEREN LEREN training. Ze is nu veel beter in staat om haar huiswerk te plannen. Haar cijfers gaan omhoog doordat ze zich bewust is HOE ze het beste kan leren. Dit motiveert natuurlijk onwijs om deze nieuwe manier van leren vol te houden. Bedankt Rose!

06 juli 2016
 
Altijd opgewekt, positief en vrolijk. Dat is Rose ten voeten uit. Ze weet het beste uit kinderen naar boven te halen. Mijn dochter had al tijden problemen met rekenen. Ze zag het gewoon niet. Met veel geduld en hard werken kwam het inzicht.
Omdat ze het op school nog niet altijd kon vertalen naar een goed resultaat zijn we verder gegaan met een nieuw programma. Hierin kijkt Rose naar reflexen die niet werken zoals ze zouden moeten. Met oefeningen, ook thuis, kwam er snel zichtbaar verbetering.
Concentratie werd veel beter, omgang met andere klasgenoten ging met sprongen vooruit en de motoriek, die echt achterliep, werd zoals hij hoorde te zijn. Hoofd en lichaam werken veel beter samen. Met heel veel vertrouwen begint mijn dochter nu aan het voortgezet onderwijs.
Spijt? Ja.... Dat we niet veel eerder bij Rose terecht zijn gekomen!   
 
 
27 juni 2016
 
Omdat Lois veel moeite heeft met rekenen, zijn we naar leerprikkels gegaan. Rose heeft Lois verschillende zaken geleerd zoals klok kijken en meer besef van tijd gegeven. Ook heeft Rose patronen achterhaald die Lois zichzelf had aangeleerd bij rekenen. Helaas lukt het Lois nog niet om bepaalde onderdelen te automatiseren, ze blijft getallen omdraaien. Rose heeft Lois wel geleerd hoe ze sommen moet aanpakken en kan voorkomen dat ze de getallen omdraait. Voor ons was het beter geweest om een specifieke probleem aan Rose voor te leggen,  bij complexere problemen is de behandeltermijn te kort en te kostbaar om grote veranderingen te bewerkstelligen.
Voor Lois was het wel heel waardevol om vast te stellen dat ze echt wel kan rekenen, maar dat haar hersenen op een andere manier informatie verwerken. Ze heeft een stukje zelfvertrouwen terug gekregen dat ze vanaf groep 3 aan het verliezen was. er nu voor zorgen dat ze plezier blijft houden in rekenen en mee kan komen in de klas is nu aan ons en aan de school.
 
15 mei 2016

Na 3 jaar aanmodderen (van groep 3 t/m groep 5), te horen krijgen: “Brinn is bijzonder en er is wat met haar aan de hand, maar we weten niet wat” en haar resultaten achter bleven op school, zelf als ouders op onderzoek uitgegaan op internet.
Totdat het oog viel op het woord “beelddenker”.

Het eerste wat ik aan onze dochter vroeg….als ik het woordje “boom” tegen jou zeg…..wat gebeurt er dan in jouw hoofd?
“Dan zie ik een bruine stam met takken en groene blaadjes mama”.
“Zie jij ook de letters B O O M in jouw hoofd”, vroeg ik?
“Nee alleen maar een plaatje, mama”

Toen begon het kwartje te vallen en zijn wij ons meer gaan verdiepen in beelddenken en de kenmerken en symptomen ervan.
Ohhh wat een opluchting….waarschijnlijk heeft Brinn hier last van.

Via Google kwamen wij bij Leerprikkels terecht en Rose maakte zelfs ruimte vrij in de herfstvakantie om Brinn te testen.
Uit deze test kwam inderdaad dat Brinn grotendeels in beelden denkt en dat het een chaos in Brinn haar hoofd was, maar ook dat er zeer waarschijnlijk een oog-volg probleem aanwezig was bij haar, zodat Rose ook een advies uitbracht om naar een functioneel optometrist te gaan.

Inderdaad kwam uit het onderzoek bij de functioneel optometrist , dat haar ogen niet goed samenwerkten en is er later een bril aangemeten.
Verder is Rose volop met Brinn aan de bak gegaan en heeft de lesstof op een andere manier aangeboden dan op school (op een visuele manier)……en wat een resultaten zeg…..DMT lezen, klokkijken, tafels….alles ging een stuk beter….

Rose en wij hebben de tijd van groep 6 nodig gehad om haar missende “bouwstenen” van groep 3 t/m groep 6 er tussen te metselen, zodat ze een sterke ondergrond heeft, maar ohhh wat heeft ze er veel profijt van!

Ze is in stijgende lijn vooruit gegaan, haar tempo is enorm gestegen en zij heeft super mooie CITO scores en zit een stuk beter in haar vel en gaat weer met plezier naar school!

Bedankt voor al jouw inzet Rose!

Groeten Brinn, Larissa en Jort Wolf

25 april 2016
 
"Rose dankjewel voor de zorgvuldige begeleiding van onze dochter, die hoofdzakelijk een beelddenker is.
Jouw deskundigheid, hartelijkheid en betrokkenheid hebben een zeer waardevolle bijdrage geleverd aan het leesplezier van onze dochter.
Naast haar zelfvertrouwen in het lezen en leren van taal, is zij zeer goed vooruit gegaan; binnen 8 consulten heeft zij 5 maanden achterstand ingehaald. Dankjewel voor alles!"
 
 
 
10 maart 2016

Leerprikkels heeft voor Sam en mij rust gebracht. Sam is veel zelfverzekerder geworden wat zorgt dat hij niet alleen beter rekent maar op alle gbieden gegroeid is. Sam slaapt goed en en heeft nu geen stress meer vóór school.

Hij gaat uitdagingen nu aan in plaats van uit de weg!

Chantal

12 januari 2016
Toen in groep 3 bleek dat onze zoon moeite had met de aangeboden lesstof, en een stuk ‘automatisering’ bleek te missen zijn we via de IB’er in contact gekomen met Leerprikkels. Na een eerste bezoek kon Rose vaststellen dat hij een beelddenker is wat betekent dat hij lesstof op een andere manier aangeboden moet krijgen.
 
Met individuele aandacht, zorgvuldigheid en zorgzaamheid heeft Rose ervoor gezorgd dat hij zijn zelfvertrouwen heeft teruggekregen. Door de oefeningen, tips & trucs van Leerprikkels is hij helemaal teruggekomen op het niveau van zijn klas. Hij draait inmiddels ‘gewoon’ mee en daar zijn we Rose heel erg dankbaar voor. 

Groetjes, Ellen

12 januari 2016

Wat is het fijn om als ouder antwoorden te krijgen van jou, die er waren, en die niet konden worden beandwoordt,niet door ons,niet door school van. Er zijn nu zoveel dingen duidelijk geworden. En met name jou tijd, je energie en je positieve instelling, Maar ook het begrip! maakte dat onze dochter voor ons zichtbaar beter in haar vel zit, en vol zelfvertrouwen.

Ze heeft bovendien ontzettend veel geleerd van je! Met name het automatiseren van het rekenen(cijfers),het klokkijken en mindmappen,en wij ook! ze ziet in dat ze(beelddenken) gebruik kan maken van niet 1 maar 2 kwaliteiten!, want als je in beelden denkt is dit geen probleem!, maar juist een toevoeging.dank je wel, LIEVE ROSE !Mede dankzij jou hulp,uitleg,en geduld enz,maakt, dat wij een dochter hebben die zichzelf begrijpt! (beelddenken) en verder kan in haar eigen leerproces,en wij als ouders?...wij snappen het helemaal! voor ons ziin er in deze puzzel een heleboel stukjes op zijn plekje beland.......nogmaals!....DANK JE WEL!

liefs,familie berends, en met name marit:DANK JE WEL!

16 december 2015

Ik denk dat het gelukt is Rose! (van onvoldoende naar....)

Hierbij de cijfers van afgelopen week. Hopelijk gaan we zo verder in het nieuwe jaar! (Duits 9, Frans 8,5, geschiedenis 9, Aardrijkskunde 9,1)

Bedankt!

11 december 2015

een aantal weken geleden heeft onze zoon (VO) een 'LEREN LEREN' dag gevolgd bij Rose Zonneveld van Leerprikkels. Hij had er zin in en hij kwam er nog enthousiaster vandaan. Hij weet nu dat hij een echte beelddenker is. Rose heeft hem in 1 dag veel bijgebracht over een manier van leren dat hem past.

De resultaten zijn er nu al! zijn cijfers zijn van onder gemiddeld nu allemaal al gestegen naar boven gemiddeld. Zoon super blij! en ik niet minder ;-). 

Dit wilde ik graag met jullie delen. Rose biedt met Leerprikkels een prachtige dienst aan! ( O ja Rose het proefwerk Engels dat jullie hebben voorbereid? een dikke 7!)

16 november 2015

Leerprikkels van Rose Zonneveld is precies wat de naam al doet vermoeden. 

De begeleiding die de kinderen krijgen van Rose prikkelt ze om nieuwe manieren van leren uit te proberen en eigen te maken. De werkwijze van Rose is oplossingsgericht. Ze gaat uit van de krachten en talenten van de kinderen en maakt daar gebruik van in haar begeleiding en keuzes voor werkvormen. Door eerst goed naar het kind te luisteren en te kijken hoe het leert, sluit ze naadloos aan op wat het kind al kan en weet. De blije gezichten van mijn kinderen wanneer ze naar Leerprikkels toe mochten en wanneer ze weer naar huis gingen, waren bewijs genoeg dat Rose ze liet groeien. Groeien in zelfvertrouwen maar ook groeien in vaardigheid en kennis. Wat helemaal geweldig was is dat het plezier op school groter werd en de scores ook groeiden. Het was een feest voor de kinderen om met Rose spelend en bewegend te leren! Dankjewel, dat ik als leerkracht en moeder van je mocht leren. Al die plezierige en effectieve werkvormen voor leerlingen in deze tijd hebben mijn kennis verrijkt.

Hartelijke groet, Mirjam Brouwer de Koning MSEN. 

05 augustus 2015

Nadat bij Luka dyslexie was vastgesteld zonder dat deze in aanmerking kwam voor een (vergoedt) behandeltraject bij IWAL zijn we eens rond gaan kijken en werden we getipt op ‘Leerprikkels’. Na een eerste emailcontact snel de intake gehad en hebben we besloten om Luka eens per week een uur bij jou te laten komen. De behandeling, gericht op het beter laten samenwerken van beide hersenhelften, en de manier waarop je dit aanpakte sprak ons erg aan. Luka is van september 2014 tot juli 2015 wekelijks een uur bij je geweest. Tegen het einde van het traject waren er momenten dat hij het niet heel erg leuk vond om heen te gaan maar meestal kwam hij vrolijk terug. Hij kreeg leuke opdrachten en heeft echt dingen geleerd die hij anders (nog) niet had gekund. Hij heeft zich ook op school goed ontwikkeld en duidelijk vooruitgang geboekt. Jouw aanpak heeft hem daarbij zeker geholpen en we zijn blij dat we Luka aan jou hebben toevertrouwd om hem in zijn ontwikkeling professioneel en enthousiast te ondersteunen. Bedankt voor je inspanningen en als we met Luka weer ergens tegenaan lopen weten we waar we kunnen aankloppen.

15 april 2015

Beste Rose,

In mei 2014 hebben we een intake gesprek met Rose gehad over de leerproblemen van Jesse. Jesse heeft dyslexie, het gaat zeer moeizaam op school en hij heeft geen zin om weer een traject in te gaan. Elke week ging Jesse met plezier naar Rose, wat is er lekkerder dan dat je een uur alle aandacht krijgt, als je het niet begrijpt het gewoon nog een keer wordt verteld.
De volle aandacht met zoveel positieve aandacht daar gaat je zelfvertrouwen van groeien.

Begin februari hebben we de bijlessen afgesloten en wat hebben we veel bereikt. Tafels, spelling, eindelijke de ondertiteling kunnen lezen en dan niet op frustratie niveau. Het bewust worden dat als je linker- en rechter hersenhelft niet goed samen werken leeskilometers maken ook geen zin heeft. Eerst oefenen met touwtje springen, jongleren en meskeren.

Wat mij vooral heeft verbaast is dat we door veel te meskeren en nu ook jongleren we z`n stap vooruit hebben gemaakt.

03 maart 2015

Vanaf jongs af aan bemerkten we dat onze jongen anders leerde, maar ja hij is onze eerste. Dus veel vergelijk hadden we niet. Hij had toen al een brede interesse en sloeg alles op. Eenmaal op school ging het minder goed met hem. Het geen hij moest leren sloeg hij niet op en al snel werd hij gepest. We kregen te horen dat hij moeite had met automatiseren en ook dat hij te gevoelig was. We zagen hem veranderen. In groep 3 ging dit verder. Helaas ook het pesten. We hebben hem op weerbaarheidstraining gedaan, met redelijk resultaat. Inmiddels waren wij er achtergekomen dat hij wel eens een beelddenker zou kunnen zijn. Bij het 10 minuten gesprek op school vertelde juf dat ze het idee had dat hij wel eens dyslectisch zou kunnen zijn. Dit bevestigde ons dat we toch de stap naar Rose zou moeten maken. Rose heeft Thijm in beeld gebracht en hieruit bleek dat hij een voorkeur heeft voor beelddenken. Ze gaf hem en ons handvaten om beter de lesstof te begrijpen en aan te leren. Hij had al die tijd gedacht dat hij dom was en in combinatie met het pesten had hij een heel laag zelfbeeld. Hij groeide dan niet alleen qua lesstof maar ook met z'n zelfvertrouwen. Hij was natuurlijk niet dom, hij leerde anders! Rose heeft dit op een hele prettige manier begeleidt.

Helaas is er weinig tot geen ruimte op z'n school voor beelddenken. We zijn dan ook heel blij dat Rose er is. We sluiten het niet uit dat we in de toekomst nog eens bij haar gaan aankomen.

18 januari 2015

Beste Ouders,

Evi is nu 9 en het gaat ontzettend goed. Evi is in het afgelopen jaar zo enorm opgebloeid. Ze heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen en ze heeft eindelijk plezier in school!

Dat was twee jaar geleden wel anders. Niemand kon er de vinger opleggen maar de lesstof wilde bij Evi gewoon niet binnenkomen. Ze liep achter en vooral met rekenen en spelling. Ze was stil in de klas en afwezig. School stelde voor om met de IB-er aan de slag te gaan. Op deze momenten werd er extra tijd besteed aan het uitleggen van de lesstof. Omdat dit ook niet veel verbetering gaf wilde school Evi graag laten testen op dyscalculi en een intelligentietest laten afnemen. De uitkomst was: niets aan de hand. Geen dyscalculi en IQ ook prima. Evi bleef zitten in groep 4. De tweede keer ging het wel iets makkelijker maar nog steeds hadden we met zn allen het gevoel dat er iets niet lekker zat. Uiteindelijk hoorde de juf over leerprikkels en vroeg ons eens te informeren.

Dat bleek een schot in de Rose! Evi blijkt een beelddenker te zijn. Wat fijn was het dat we eindelijk begrepen wat er aan de hand was en dat we er iets aan konden doen. Met hele leuke oefeningen en spelletjes is het bij Evi een stuk duidelijker geworden.Nu kan ze met de tips en trucs van Rose de lesstof veel beter tot zich nemen. Ze is echt zo opgebloeid en heeft eindelijk het gevoel dat ze meedoet op school.

16 november 2014

Beste ouder / verzorger,

Na een weg vol gesprekken bij de Intern begeleider, dyslexie onderzoek en behandelingen, allen zonder noemenswaardig resultaat kwamen we bij Leerprikkels terecht met een gedesillusioneerd meisje. Bij haar eerste bezoek aan Leerprikkels was ze vol weerstand, ze wilde niet en ik moest er bij blijven. Haar tweede bezoek wilde ze wel heen en ik mocht mee. Daarna keek ze uit naar de bezoeken en mocht ik niet meer mee. Bij Leerprikkels heeft ze geleerd waar haar sterke kanten liggen. En hoe ze haar sterke kanten kan inzetten bij moeilijke dingen. Hierdoor heeft ze het vertrouwen in haar eigen kunnen weer terug gekregen, een voorwaarde voor een positieve ontwikkeling.

Tijdens haar tijd bij Leerprikkels heb ik haar zien veranderen van een stuurs , eenzaam (spelen met vriendinnetjes uit de klas deed ze haast niet meer) en gesloten meisje (ze deelde weinig meer spontaan mee en ze verloor haar interesse in de wereld om haar heen) naar de vrolijke meid die ze altijd was, die regelmatig afspreekt met vriendinnen, weer geïnteresseerd is in de wereld om haar heen, beter geconcentreerd kan werken in de klas en vooruit is gegaan met begrijpend lezen maar vooral, weer vertrouwen heeft gekregen in haar eigen kunnen!

15 oktober 2014

In februari 2014 hadden wij Joep zijn tweede rapport gesprek. Joep zat toen in groep 4. Er werd ons verteld dat Joep veel trekken/gewoontes van dyslexie vertoonde en dat er nog iets was met Joep. Naar aanleiding van het rapport gesprek zeiden we tegen Joep dat juf dacht dat hij dyslexie had en dat hij extra ging lezen. Joep zei direct in ben niet dyslect. Maar ik zei tegen Joep een beetje extra lezen kan toch geen kwaad. Ondertussen bij een kinderfysiotherapeut geweest omdat Joep ook heel erg op zijn tenen liep, conclusie zijn achillespezen zijn te kort. Tevens gelijk even gevraagd of ze verder even naar Joep kon kijken omdat Joep ook altijd wat onrustig is en daardoor moeite heeft met o.a. stil zitten. Hier kwam verder eigenlijk niets uit. Zelf was ik al enig tijd aan het zoeken op internet wat er eventueel met Joep was. Niet zo zeer dat ik hem een stempel wilde geven maar Joep ging zelf ook niet zo lekker.

Op een gegeven moment kwam ik op de site 'Ik leer anders' daar kon je een test op doen om te kijken of je kind een beelddenker is. Het was eigenlijk heel raar want het was een feest van herkenning. Het boek besteld en doorgelezen. Het kwam erop neer dat we met Joep aan de slag moesten. Nu kan je dat zelf doen maar ook extern. Wij hebben voordat laatste gekozen en zijn toen bij Rose terecht gekomen. Na de eerste keer bij Rose zei Joep gelijk wanneer gaan we weer? Joep had eindelijk het gevoel dat hij begrepen werd. Na een aantal keren bij Rose te zijn geweest hadden wij weer een rapport bespreking. Juf was heel verbaasd dat Joep zo vooruit was gegaan en zei ook dat we het verhaal dyslexie uit ons hoofd konden zetten. Joep zit nu in groep 5 en het gaat heel lekker met hem. Rose, ontzettend bedankt!!!

20 september 2014

Melina heeft er weer zin in!

Onze dochter Melina behoorde altijd tot de middenmoot in haar klas. Dachten we. Alleen met lezen merkten we dat het niet zo soepel ging. Daarnaast draaide ze wel eens letters om als ze een woordje opschreef. Begin groep 5 vroegen we school daarom om te onderzoeken of ze dyslectisch zou kunnen zijn, aangezien haar oom en tante dat zijn en dyslexie erfelijk is. De juf gaf de tip om gewoon veel te lezen, om 'veel meters te maken'. Dit hebben we uiteraard gedaan, maandenlang, echter zonder resultaat.

We besloten daarom eind groep 5 een pedagogisch didactisch onderzoek bij Melina te laten afnemen, inclusief het non-verbale Wereldspel. Daaruit bleek dat Melina een slim, visueel meisje was (beelddenker) en dat haar ogen niet goed samenwerkten waardoor ze maar een deel van de leestekst kon zien. Logisch dat ze niet zo snel kon lezen! Bij de orthoptist in het ziekenhuis werd een leesbril aangemeten. Verder bleek uit het onderzoek dat Melina geen middenmoter was, maar dat ze inmiddels een grote achterstand van bijna twee jaar(!) had opgelopen in lezen, rekenen en taal! School gaf aan dat ze vergeten waren om te kijken of er sprake was van dyslexie bij Melina. Het officiële traject voor evt. zorgvergoeding dyslexie was daarmee niet meer mogelijk. Op onze vraag hoe Melina deze achterstand kon inhalen, kregen we het antwoord dat dat heel moeilijk zou zijn en dat we nu alleen konden proberen om de achterstand niet nog groter te laten worden. Op ons nadrukkelijke verzoek is school toen gestart met het traject IB, zorgteam en is er door school ook een pedagogisch didactisch onderzoek afgenomen (met hetzelfde resultaat).
We besloten dat Melina groep 6 zou gebruiken om de achterstand, met extra begeleiding, in te halen en vervolgens groep 6 nogmaals te doen met minder achterstand.

Tegelijk schakelden we Rose in, een bevoegd leercoach van de LEREN LEREN Methode die Melina wekelijks `bijles` gaf. Al de eerste les viel het kwartje bij Melina waarom ramen met één M geschreven moet worden en kippen met twee P's. Ook met de tafels ging het snel. Ze had in groep 4 alle tafeldiploma's gehaald en in groep 5 alle stickers, maar op de vraag: `Hoeveel is 7 x 3?` antwoordde Melina nog steeds met: `Wacht even… nog even wachten… nog heel even wachten… 21.` De antwoorden kwamen gewoon niet sneller.

Rose pakte het automatiseren van de tafels visueel aan, op een manier waarbij de linker- en rechterhelft moeten samenwerken. Nu wist Melina wel meteen het antwoord! Het heeft wel even geduurd voordat we alle tafels op deze manier hadden geautomatiseerd, maar ze zitten er nu voor altijd in.

Aan het eind van groep 6 bleek dat Melina haar achterstand van twee jaar grotendeels had ingehaald. Ze kon gewoon naar groep 7. Heerlijk bij haar eigen vriendinnen in de klas!
Onze investering in het onderzoek, de extra begeleiding van Rose met de LEREN LEREN Methode en het oefenen thuis hadden het gewenste resultaat opgeleverd. Melina heeft er weer zin in!

Aletta Heijnen, moeder van Melina

10 mei 2014

Hoi Rose,

Ik wilde je bedanken dat je in zo'n korte tijd mijn zoontje Bink van 7 jaar zo goed op weg hebt geholpen. Hij had wat moeite op school met o.a schrijven en spelling en op school dachten ze dan ook aan dyslectie. Je hebt op een hele leuke manier met Bink gewerkt aan oa het alfabet, spelling en klok leren kijken.

We zijn twee maanden bij je geweest en hij heeft een enorme sprong gemaakt. We gaan nu zelf verder aan de slag met alles wat je Bink en ons als ouder heb meegegeven. Vooral dat je het op zo'n positieve manier en leuke manier hem aan het denken en inzicht hebt gegeven, zijn wij heel blij.

Groetjes Babet

01 maart 2014

Na een 2,5 jarige zoektocht langs allerlei instanties met onze dochter, kwamen we uiteindelijk bij Rose terecht….en wat een warm bad was dat! Wat nou ADHD, autistisch spectrum, hoogbegaafdheid….onze dochter is "gewoon"een beelddenker!

Maar een beelddenker is binnen het huidig onderwijssysteem helaas niet "gewoon". Geeft niks, want door onze bezoeken aan Rose weten we hoe we onze dochter kunnen helpen met hele praktische en makkelijk toepasbare tips. En dat maakt het zo ontzettend fijn voor onze dochter. Er wordt eigenlijk meteen resultaat geboekt, waardoor haar zelfvertrouwen ook meteen groeit. "Oh, zit dat zo…!"

Wat ik als ouder ook erg prettig vond was dat ik bij elke sessie aanwezig mocht zijn. Op die manier heb ik ook erg veel inzicht gekregen in haar manier van leren, en kan ik haar helpen daar waar nodig. En voor mijn man was er de mogelijkheid om een workshop te volgen.
Oh wat zou het fijn zijn als heel onderwijzend Nederland op cursus zou gaan bij Rose….maar ik denk dat bij wishful thinking blijft!!

13 februari 2014

Mijn dochter is 7 jaar en zit in groep 4 ( klas 2) van de Vrije School. Het automatiseren op taal en rekengebied gaf bij haar problemen waardoor er veel frustraties ontstonden bij haar. Door naar Rose te gaan, merkten we al vrij snel dat het haar rust gaf en dat ze ging voelen en begrijpen dat ze op een andere manier leert en dat ze zich niet dom hoefde te voelen. Er kwam een stuk ontspanning bij haar.
In het leren lezen en spellen en rekenen vielen de puzzelstukjes. Het gaf haar houvast en helderheid waardoor ze sprongetjes maakte in het leren op deze gebieden. De kracht van de lessen bij Rose was voor mij en Linde het goede en spontane contact wat Rose met kinderen en ouders kan maken, de duidelijkheid waarmee ze de problemen aanpakt, het vertrouwen wat ze een kind geeft, het inzicht wat ze heeft om aan te sluiten bij de belevingswereld van het kind, wat ze koppelt aan wat er geleerd moet worden, de speelsheid, veelzijdigheid die ze in haar lessen gebruikt.

16 januari 2014

Via b-engel.nl kwam mijn zoon van 7 jaar bij Rose van leerprikkels. Met veel pieken en dalen heeft hij veel geleerd. Nog verbaast Kevin zich er over dat hij het alfabet in 1 uur heeft geleerd. Kevin gaf aan dat hij graag klok wilde leren kijken en de tafel van 3. Dat heeft hij inderdaad geleerd. Hij gebruikt zijn leespijl goed. Kevin vindt het erg leuk als hij samen met iemand kan werken, maar alleen werken is nog steeds een probleem. Met de hulpmiddelen van Leerprikkels hopen we toch dat hij iets zelfstandiger gaat werken in de toekomst. Hoewel hij het moeilijk vond om een heel uur geconcentreerd te blijven, heeft hij heel veel geleerd. We hopen hiermee een goede basis gelegd te hebben. Hij vond het soms moeilijk om heen te gaan, maar vond het uiteindelijk nog veel moeilijker om ermee te stoppen. Ik moest vooral in het stukje vermelden dat Rose heel slim en hééél erg lief is..... Bij deze. Wij zullen leerprikkels ook zeker aanraden aan andere mensen.

Bedankt Rose voor je geduld en je enthousiasme. We komen er wel!!!!

17 oktober 2013

Na twee hele slimme kinderen komt er eentje die heel anders is.... Het kost haar veel moeite. Wij vinden dat niet erg, maar zij wel dus..... Hoe kan dat, waar zit dat verschil en hoe kunnen we helpen dat ze zich niet dom voelt. Ook al heeft ze een slimme broer en zus boven zich, wil niet zeggen dat zij dom is, omdat ze lagere cijfers haalt. Haar zelfvertrouwen heeft wel een grote knauw gekregen.... En Rose mag helpen dat weer goed te krijgen. En dat ze niet dom is! wordt langzamerhand duidelijk. Ze kan het wel, alleen anders, heel anders! Na 7 weken is ze een heel stuk verder, door die andere methode. We zijn er nog niet, want groep 3 tot en met groep 7 in 7 weken is erg veel, maar met taal is ze bij, en dat rekenen, dat komt ook wel. Ze oefent hard genoeg. Ze heeft trucjes geleerd en die werken! Dank Rose, voor het inzicht en het geven van een stukje meer zelfvertrouwen.

Groet, een blije dochter en haar moeder!

13 mei 2013

Op advies van Marion van de Coolwijk kwam ik met mijn 9-jarige dochter Sterre terecht bij Rose van Leerprikkels. Ik was best een beetje sceptisch, want als echte taaldenker is dit allemaal maar moeilijk te bevatten! Maar wat zat ik er naast, zeg! Sterre heeft met zoveel plezier geleerd bij Rose, nooit was er tegenzin om erheen te gaan. En het resultaat was ook prachtig: Sterre zit beter in haar vel, voelt zich rustiger en beter begrepen (ook door mij, want ook ik heb veel geleerd van Rose). En als klap op de vuurpijl gaat ze ook op school vooruit. Niet zo raar dat we bij het afscheid een traantje hebben gelaten! Lieve Rose, heel erg bedankt voor alles. En beste andere mensen: Sterre en ik kunnen Leerprikkels van harte aanbevelen.

17 februari 2013

Ik ben Danielle , moeder van Robin. Vanaf oktober kreeg Robin last van huilbuien en werd erg onzeker over alles wat met school te maken had. Hij was duidelijk niet zichzelf en zat niet lekker in zijn vel.

Ik kreeg de tip om contact op te nemen met Rose. We zijn 10 weken bij Rose geweest en zagen Robin weer vrolijk worden . Wij begrijpen Robin veel beter,robin begrijpt alles om zich heen beter en de school van Robin,vooral zijn juf,begrijpen hem ook beter.
Robin kwam heel graag bij Rose,maar ik zelf ook!!

Rose bedankt voor zover, groet Robin en Danielle

16 januari 2013

Via een artikel in het Langedijker nieuwsblad ben ik met onze zoon bij Leerprikkels terecht gekomen. Een leerzame en fijne begeleiding voor zowel Marijn en ons als ouders.

Ondanks het feit dat Marijn niet altijd met even veel zin heen ging, kwam hij er àltijd opgewekt en vrolijk vandaan. Dit was zijn "magische moment"op de woensdagmiddag! Prettig was ook dat je als ouders er gewoon bij kon blijven zodat je met eigen ogen kon zien wat er gebeurde wanneer de stof op een andere manier werd aangereikt.

Rose, ondanks dat je vond dat het doel niet helemaal was bereikt, willen wij je nogmaals bedanken voor de fijne en duidelijke begeleiding en de handvaten die jij Marijn en ons hebt gegeven! Mocht het nodig zijn dan weten wij je zeker weer te vinden!

28 september 2012

Begeleiding Leerprikkels

Begin groep 4 merkte ik dat het niet goed liep op school met onze dochter Rhodé (8jr.)
Later zagen we dat ook aan de citoscores. Op meerdere vakken scoorde ze ver onder het gemiddelde. Gevolg: op school en thuis extra oefenen met rekenen, lezen, spelling. Dit hielp niet veel en Rhodé raakte gefrustreerd en dacht dat ze dom was.
Ik las in een tijdschrift een artikel over "beelddenken". Veel van de genoemde kenmerken zag ik terug in Rhodé: moeite om mondelinge/verbale informatie te volgen; zoeken naar woorden (dinges..); moeite met klokkijken/gebrekkig tijdsbesef; moeite met hardop lezen; faalangstig, etc. Ik ben meteen op internet gaan zoeken en het werd me steeds duidelijker dat Rhodé een voorkeur heeft voor het denken in beelden. De leerstof is dus niet het probleem, maar de manier van overbrengen!!

Via de website www.ikleeranders.nl kwam ik op de website van leercoach Rose Zonneveld terecht: www.leerprikkels.nl. Rhodé is ondertussen 7x bij Rose geweest en ze hebben samen onder andere het werkboek "Ik leer anders"doorlopen. Allereerst kwam Rhodé tot het besef dat ze niet dom was maar juist heel speciaal. Hierdoor kreeg ze meer zelfvertrouwen. Ze heeft van Rose hulp gehad met taal, rekenen, klokkijken etc. en ik zie hierbij dan ook enorme verbeteringen. Rhodé ging met enorm veel plezier en enthousiasme naar Rose toe. Eindelijk iemand die haar snapte en haar ook nog kon helpen! We zullen ook in de toekomst nog veel moeten oefenen thuis, maar nu wel op een manier die werkt en niet frustreert.

22 mei 2012

Beste Rose,

Hartelijk dank voor de fijne en professionele begeleiding.
De cursus was helder opgebouwd, effectief en voor mij als ouder eveneens leerzaam. Hierdoor snappen, zowel mijn zoon als ik, beter wat 'beelddenken' is en wat we kunnen toepassen om het leren op school beter te laten verlopen. Mijn zoon pakte de technieken snel op en de school is eveneens tevreden.

Vriendelijke groet,
Een tevreden mama en een blije (7 jarige) zoon.

17 april 2012

Visuele screening

Ik kwam met mijn zoon bij Rose voor een visuele screening i.v.m. zijn leesproblemen. Bij mijn zoon zijn geen problemen gevonden bij de samenwerking van zijn ogen.

Ik vermoede dat dit bij mij wel het geval was, omdat ik al enige tijd last had van het scherp stellen van m'n ogen bij dagelijkse werkzaamheden. De opticien mat bij mij de sterkte van m'n ogen en kon mij niet verder helpen met het niet scherp zien. Hij probeerde met wisselende sterktes dit op te lossen. Rose heeft bij mij een visuele screening gedaan met vragen en de bioptortest. Daaruit kwam naar voren dat mijn linker en rechter oog niet goed samen werkten. Ik ben door gestuurd naar een functioneel optometrist in Heiloo. Daar zijn ze verder gaan kijken naar mijn ogen en hebben een (prisma)bril op maat aangemeten.

De klachten die ik had met het scherp stellen, m'n schouder/nek-klachten, nachtblindheid, etc. zijn allemaal verholpen.
Susanne Moonen (zelfstandig ondernemer, 37 jaar)

01 december 2011

Ik Leer Anders

Shane is een beelddenker en heeft een groot concentratieprobleem. Op school liepen we met Shane al een aantal jaar tegen problemen aan. Vanaf groep 4 kreeg Shane daar ook faalangst bij. Hij voelde zich onbegrepen door z'n juffen. Door Rose voelde Shane zich begrepen en had veel plezier in de lessen. Rose gaf op een hele plezierige manier les en gaf Shane de ruimte om op z'n geheel eigen manier te leren.

Rose gaf Shane de cursus "Ik Leer Anders" aangevuld met o.a. faalangst training. In 8 lessen is Shane van een onzeker jongetje met faalangst gegroeid naar een zelfbewuste jongen die weet waar z'n sterke kracht zit en hoe hij deze kan gebruiken. Hij heeft rust gekregen in z'n hoofd en kan nu beter omgaan met de lesstof op school. Ook thuis is er veel verbeterd. Ik begrijp hem nu en kan hem met huiswerk beter begeleiden. We zijn nu veel minder tijd kwijt met z'n huiswerk en we hebben er nu ook lol in. We besteden alleen tijd en energie aan datgene waar hij moeite mee heeft.
Susanne Moonen, moeder van Shane (8 jaar, groep 4)

Leren

Op zoek naar hulp bij leerproblemen? Dit kan
uw kind verwachten:

 

Rose Zonneveld